Customer Software Engineer till Axentia
Om rollen
Vi söker dig som vill arbeta med avancerad felsökning och bidra till att våra kunder får stabila och smarta lösningar. Som Customer Software Engineer blir du en del av vårt Support & Service-team, där du får ta dig an de mer komplexa ärendena.
Här får du möjlighet att arbeta nära kund och produkt med problemlösning som verkligen gör skillnad i vardagen. Genom din kunskap i att läsa och förstå kod, föreslå lösningar och ibland skriva koden själv, men din roll är inte att vara utvecklare.
Rollen kräver att du är nyfiken och gillar att förstå helheten. Vårt system är djupt integrerat med hårdvara, så även om mjukvara är din huvudfokus ser vi gärna att du har ett intresse för teknik på hårdvarusidan också.
Vi söker dig med några års erfarenhet, som vill växa vidare i en roll där problemlösning, teknisk bredd och kundnytta är i centrum.
Dina ansvarsområden
- Felsöka och analysera komplexa mjukvaruproblem och ibland hårdvara
- Läsa och förstå kod, samt bidra med lösningsförslag till utvecklingsavdelningen
- Föreslå och implementera tillfälliga workarounds tills permanenta lösningar finns
- Samverka med utveckling och andra avdelningar för att driva lösningar framåt
- Bidra till hela supportorganisationen vid behov
Vi tror att du har
- Några års erfarenhet inom IT, systemadministration, test eller liknande roll
- Goda kunskaper i mjukvarumiljöer, gärna med inslag av felsökning och kodförståelse
- Kunskaper inom mjukvaruutveckling med språk som C, Java och SQL
- Grundläggande Linux-kunskaper
- Mycket goda kunskaper i Windows och Office
- Högskole-/universitetsutbildning inom IT/data, t.ex. datavetenskap, programmering eller motsvarande erfarenhet
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt (gärna ett tredje språk)
Vi ser gärna att du är
- Lösningsorienterad och analytisk där du gillar att hitta rotorsaker och förstå sammanhang
- Intresserad av både mjukvara i samverkan med hårdvara
- Självständig, men också en lagspelare som kan kommunicera tydligt
- Strukturerad och metodisk i ditt arbetssätt
Om Axentia
Axentia är ett teknikbolag i tillväxt. Vi utvecklar innovativa, hållbara lösningar för kollektivtrafiken och vi gör det tillsammans. Här möts du av ett engagerat team, korta beslutsvägar och stort utrymme att påverka.
Vi tror på struktur med flexibilitet, hög kompetens med låg prestige och tydliga mål med mycket hjärta. Nu ser vi fram emot att välkomna dig in i vårt gäng!
Övrig information
Plats: Linköping, Mjärdevi
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse
Urval och intervjuer kommer att ske löpande men tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med din ansökan.
Axentia har i denna rekrytering valt att samarbeta med Tech Talents. Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av ansvarig rekryterare Daniel Ekeroth, daniel.ekeroth@techtalents.se